De bedgeheimen van Jan Esselens (slaapadviseur)

Mijn achtergrond als kinesist helpt me om de klachten van de klanten te vertalen naar de best mogelijke slaapoplossing.

De bedgeheimen van Jan Esselens (slaapadviseur)

Geschreven door Annemie Communicatie
2

In de reeks Bedgeheimen laten we telkens een medewerker van Dorsoo aan het woord die zijn verhaal doet over zijn dagelijkse bezigheden bij Dorsoo en hoe hij bijdraagt aan de klantentevredenheid van Dorsoo. We graven terug naar het begin van de carrière en polsen naar de momenten die extra voldoening gaven tot vandaag. In deze editie: Jan Esselens, slaapadviseur in de Dorsoo-winkel in Aartselaar.

Hoe ben je bij Dorsoo terechtgekomen en wist je waar Dorsoo voor stond toen je begon?

'Voor Dorsoo heb ik bijna 20 jaar een eigen kinesistenpraktijk gerund. Daar behandelde ik dus heel wat patiënten met een rugproblematiek, vaak heel herkenbaar vandaag nog bij de klanten van Dorsoo. Mijn broer was een overtuigde Dorsoo-slaper, dus kende ik de therapeutische waarde van het bed. Toen ik om privé-redenen mijn praktijk moest stopzetten, kon ik met succes solliciteren bij Dorsoo en kwam ik meteen in een omgeving terecht waar ik al mijn werkervaring in kon leggen. In die begindagen, halfweg de jaren 2000, gingen we nog bij de mensen aan huis met een showwagen waarin een bed gemonteerd stond. Ik voelde me meteen in mijn sas om daarbij informatie te geven over de wisselwerking tussen het bed en de rugproblematiek van de klant. In 2008 ging er dan een winkel open in Brasschaat die ik even bemande, en sinds 2009 ben ik het gezicht van de vestiging in Aartselaar.'

Dorsoo adviseur Jan geeft advies aan klant tijdens testen slaapsysteem

Hoe ziet een typische werkdag eruit voor jou? Welk deel van de schakel ben jij?

'In de voormiddag doen we klantenbezoeken, inclusief klantendienst. Ik bezoek ook mijn oud-collega's, therapeuten, om hen in te lichten over de waarde die een Dorsoo-bed kan hebben voor hun patiënten. Van 13 tot 18 uur sta ik dan in de winkel zelf, waar mensen langskomen op basis van mond-aan-mondreclame, omdat ze iets gelezen hebben op internet of gewoon passanten die de etalage gezien hebben. Nog een deel klanten komt na doorverwijzing via een therapeut. Na al die jaren ken ik die klantengroepen door en door en weet ik zo ongeveer waarnaar ze op zoek zijn. Het blijft uiteraard altijd luisteren naar het individuele verhaal. In die zin verschilt dat niet zoveel van mijn vroegere werk als kinesist. Alleen behandel ik nu niet meer, maar zoek ik naar een slaapoplossing om de lichamelijke klachten te verzachten.'

Dorsoo adviseur Jan geeft professioneel advies aan klant

Verbeter uw nachtrust.

Een goede nachtrust is essentieel om goed te recupereren. Lees meer over het best ondersteunende bed van Dorsoo.

Ontdek Dorsoo Active+

Waar ben je zelf het trotst op? Waar haal je het meest voldoening uit? 

'Wat ik net aanhaalde: dat ik vanuit mijn achtergrond als kinesist gemakkelijk het vertrouwen kan winnen van een klant, sterk inzicht in hun klachtenpatroon heb en zo een grote rol kan spelen in een stap naar een pijnvrijer leven voor de klant. Als ik dan verneem dat dat effectief zo is bij de klant, dan is de voldoening even groot als in mijn kinesistentijd.'

Dorsoo adviseur Jan helpt bij aankoop ergonomisch hoofdkussen

Ben je zelf een goede slaper? Denk je weleens: lag ik nu maar in een Dorsoo-bed?

'Ik moet zelf opletten wegens een hernia. Ik heb die goed onder controle omdat ik zelf effectief een Dorsoo-slaper ben. Zodra ik echter eens ergens anders slaap, op vakantie, mis ik meteen mijn Dorsoo-bed. Dat je minder steun krijgt, is immers meteen voelbaar.'
 

Over Annemie, communicatie bij Dorsoo Annemie streeft naar perfectie, of ze nu werkt aan een logo, een brochure of een webpagina. Geen uitdaging is te groot, geen deadline is te dwingend. Met haar uitgebreide kennis over alles wat met slaap te maken heeft, is haar doel duidelijk: onze klanten op de meest effectieve manier informeren over de voordelen van een goede nachtrust.