Niels van levering en installatie Dorsoo

Op de dag van levering voel je soms echt aan hoezeer mensen naar hun Dorsoo-bed uitgekeken hebben.

De bedgeheimen van Niels Caroes (levering en installatie)

Geschreven door Annemie Communicatie
2

In de reeks Bedgeheimen laten we telkens een medewerker van Dorsoo aan het woord die zijn verhaal doet over zijn dagelijkse bezigheden bij Dorsoo en hoe hij bijdraagt aan de klantentevredenheid van Dorsoo. We graven terug naar het begin van de carrière en polsen naar de momenten die extra voldoening gaven tot vandaag. In deze editie: Niels Caroes van de dienst levering en installatie.

Hoe ben je bij Dorsoo terechtgekomen en wist je waar Dorsoo voor stond toen je begon?

'In mijn vorige professionele leven was ik installateur van reclameborden. Op weg naar mijn werk passeerde ik altijd langs Dorsoo. Ik wist wel dat ze er bedden maakten, maar niet dat het zo'n uniek product was. Op een dag zag ik er een bord met een oproep dat ze werkkrachten zochten voor levering en installatie. Dorsoo was dichter bij mij thuis, dus heb ik mijn kans gewaagd. Ik mocht meteen beginnen. De eerste dagen werd ik helemaal ondergedompeld in het productieproces van zo'n bed. Toen besefte ik dat het echt ging om unieke slaapsystemen die helemaal afgestemd zijn op het vermijden van rugklachten. Ik leerde er tot in detail hoe zo'n bed gemaakt wordt. Ook al doe ik de productie zelf niet, ik weet helemaal hoe alles ineenzit. Dat komt uiteraard van pas bij de levering en installatie.'

Niels van levering en installatie Dorsoo

Hoe ziet een typische werkdag eruit voor jou?

'Om 6 uur 's morgens kom ik aan bij Dorsoo en neem ik er alle orders bij om aan het inladen te beginnen. We rangeren alles logisch en geordend per klant in de vrachtwagen. Dat gaat over alle producten van Dorsoo, van de slaapsystemen tot de matrassen of accessoires. Daarna leggen we onze ronde af, waarbij we alle karton, plastic of ander restafval netjes weer meenemen naar Dorsoo om het daar waar mogelijk te recycleren. We gaan er prat op dat er bij de klant geen stofje of vuiltje blijft liggen. We staan ook in voor de bevoorrading van onze advieswinkels, waar we ervoor zorgen dat alle producten altijd aanwezig zijn.'

Niels van Dorsoo bekijkt orders om in te laden

Verbeter uw nachtrust.

Een goede nachtrust is essentieel om goed te recupereren. Lees meer over het best ondersteunende bed van Dorsoo.

Ontdek Dorsoo Active+

Wat geeft je het meest voldoening aan je werk?

'Als we bij een klant aankomen, voelen we soms echt hoezeer hij ernaar uitkijkt om in zijn Dorsoo-bed te slapen. Het is toch een weloverwogen aankoop waar meestal wel wat beslissingstijd aan voorafgegaan is. Op de dag van de levering merk ik dan echt wel dat ik een verlangen invul. Als ik dan achteraf ook nog de blije reacties hoor van die klanten of eens de lovende reviews achteraf te zien krijg, vind ik daarin de drive om elke dag weer het beste van mezelf te geven.'

Niels van Dorsoo laadt matras voor levering naar klant

Ben je zelf een goede slaper?

'Ik mag van geluk spreken, ik heb vooralsnog geen last van slaapproblemen. Als ik ergens mijn hoofd neerleg, slaap ik. Dat is niet iedereen gegeven, dat merk ik uiteraard in de dagelijkse klantencontacten. Ik ben blij dat we voor die mensen dan een oplossing kunnen bieden.'

Over Annemie, communicatie bij Dorsoo Annemie streeft naar perfectie, of ze nu werkt aan een logo, een brochure of een webpagina. Geen uitdaging is te groot, geen deadline is te dwingend. Met haar uitgebreide kennis over alles wat met slaap te maken heeft, is haar doel duidelijk: onze klanten op de meest effectieve manier informeren over de voordelen van een goede nachtrust.